معرفی کتاب منحنی خلاقیت

چگونه ایده درست را در زمان درست پرورش دهیم.

نام کتاب: منحنی خلاقیت

موضوع: خلاقیت و موفقیت در کسب و کار

نویسنده: الن گنت

مترجم: هما قناد

ناشر: نشر میلکان

تعداد صفحات: 240

قیمت: 42000 تومان

در بخش اول این کتاب برخلاف بیشتر کتاب‌های موجود، خلاقیت را از نبوغ و استعداد جدا می‌کند. این تفکر در جامعه فراگیر شده است که آثار و دست‌آوردهای بزرگ، همگی در لحظه‌ای خاص به پدید آورنده الهام شده است. ما فقط قسمت بیرونی ماجرا و آفرینش را می‌بینیم و از درون و نحوه ایجاد آن آگاهی نداریم. واقعیت این است که سال‌ها تلاش، تحقیق و مطالعه در پشت یک ایده وجود دارد. همچنین یک ایده اولیه با کلی تلاش و کوشش به این سطح قابل قبول و ارزشمند می‌رسد. ایده مثل ماده خامی است که باید روی آن کار کرد و آن را به بهترین شکل ممکن عرضه کرد. شما اگر به کتاب‌های بزرگ نگاهی بیاندازید متوجه می‌شوید که پس از ایده اولیه چندین سال تلاش و کوشش شده است که توانسته به شکل یک اثر ماندگار باقی بماند. در بخش دوم نویسنده به بررسی چندین ایده و کسب و کار موفق می‌پردازد. در این بخش مراحل رسیدن به موفقیت هرکدام را موشکافی می‌کند و نکات ارزنده‌ای را بیان می‌کند. از عوامل تاثیرگذار بر روند پرورش ایده صحبت، و نوع نگاه مخاطب و مصرف کننده را تحلیل می‌کند.

این کتاب با کتاب‌هایی که در زمینه توسعه فردی که اصرار بر ایده شخصی و درونی دارند کمی مغایرت دارد. در این کتاب مخاطب و مصرف کننده از ارزش بالایی برخوردارند و ما باید مطابق با نظر آن‌ها شروع به خلق اثر یا استارت‌آپ کنیم. در کتاب‌های توسعه فردی محور اصلی بر روی خود فرد قرار دارد. جایی که فرد بدون در نظر گرفتن مخاطب و اهمیت دادن به آن‌، شروع به خلق اثر می‌کند. البته این کتاب بیشتر در حوزه اقتصادی کاربرد دارد، جایی که افراد برای راه‌اندازی کسب و کار جدید اقدام می‌کنند و یا اینکه درحال توسعه دادن و جذب مشتری بیشتر برای کسب و کار قدیمی خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *